Dessutom är batteriet på min mobil snart slut

Ännu en solig vårdag har här passerat. Varje minut av den här daget som jag inte har tillbringat nerbäddad i en säng i djup sömn har varit slöseri med tid. Jag vill sova.

Som ni kanske redan vet har  Krullet och jag printat ut en del blogginlägg för attlämna in som extra abrbete i svenska. Igår satte vi ihop det med framsida och allt. Runt femtio sidor blev det, känns ganska bra. Mitt MVG är säkrat.
Mitt lilla egna svenskaprojekt som består av små, meningslösa dikter blev klart idag. Hm... Tror att min svenskalärare blir lite mindre glad över det arbetet. Men bloggen blir han nog stolt över, han har redan börjat skicka runt den bland vissa andra av våra lärare...

Just det. Min klass har börjat sälja polkagrisar. Al håller i det hela under kontroll. Hysterisk kontroll, men ändå, kontroll. Det finns ett slags system som jag inte riktigt förstår mig på men som antagligen gör planeringen enklare för Al. Till exempel har jag fått en beställning på fem polkagrisstrutar, men jag får bara sälja tre. Jo jag får sälja fler, men inte förrän jag har sålt alla stängerna. Och påsarna. Vi fick sex stänger och tre påsar... Och jag har inte sålt alla stänger än. Och man får inte byta ut stängerna mot påsar.

Så jag tror att jag gör såhär att jag köper alla stänger själv, lämnar in pengar imorgon och får ta fler påsar som jag sedan säljer. Och sen säljer jag stängerna och tar pengarna själv. Yey, fy fan vad smart jag är...!

Eller... om jag frågar riktigt, riktigt snällt, så kanske jag får byta stängerna mot påsar. Fast jag tror inte det... 

BUY SOME...POLKAGRISAR? / Helgonet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback