Din guide till ett (till synes) renare rum!

Jag har sjukt mycket kläder, men ingenting att ha på mig. Det kanske är för att jag aldrig orkar tvätta, så alla plagg ligger i stora dammiga högar på mitt golv. Jag har liksom aldrig fattat det där med att det kan vara bra att städa ibland. Det är ju jag som lever i skiten, och jag bryr mig inte speciellt mycket. Om jag får besök är det dock lite pinsamt med spindelnät i taket och smutsiga underkläder på golvet. 

Det är därför jag nu ska dela med mig av mina hetsstädatips för oväntat besök, ni vet de gångerna det kommer någon inom tio minuter. (Endast för ditt eget sovrum)

- Börja med att bädda sängen.
- Proppa i så mycket kläder du kan i din tvättkorg (om du har en)
- Resten av kläderna kan du antingen rusa upp med och kasta på golvet i tvättstugan, eller så bäddar du in dem lite snyggt under överkastet (Men det betyder att du måste bädda om sängen)
- Släng allt skräp i papperskorgen. Om papperskorgen är överfull tar du en plastpåse (från coop forum eller rätt pris, inte från H&M och dylikt, de rymmer inte så mycket) och slänger skräpet där istället.
- Haffa en disktrasa och damma på alla ställen där dammet syns. Högst upp i bokhyllan kan du alltså strunta i, om inte din gäst är väldigt lång.
- Dammet på golvet sopar du in under sängen med foten.
- Ställ alla konstiga saker, påbörjade böcker, pennskrin, kollegieblock, glasfigurer och annat krimskrams i prydliga rader på skrivbordet eller på en hylla.
- Kasta in alla rena kläder, väskor och skor i garderoben.
- Bär ut all kvarglömd disk i köket.
- Till sist kan du, om du tycker att det luktar sunkigt, spreja lite parfym på t.ex gardinerna och sängen, och på dig själv såklart (efter att du har dushat av dig allt damm) Har du ingen parfym får du nöja dig med hårsprej, det luktar inte så gott, men det täcker sunklukten.

Sådär, nu är ditt rum redo för gäster! Halleluljah!

FIT FOR FIGHT / Helgonet

Kommentarer
Postat av: Elin

HAHA! Jag ska testa din lilla guide, värkar skitbra ju XD

2007-04-26 @ 15:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback