Idag gjorde jag slut med Sara...

... och det var hemskt, hemskt, hemskt. Jag kände mig så skyldig, som att jag svek henne, och hon blev ju ledsen. Hon har varit en sån stor del av mitt liv, jag har lärt mig så mycket av henne. Jag kommer att sakna och minnashenne, men jag har tröttnat nu och måste gå vidare. Jag ska försöka att inte ha alltför dåligt samvete.
Jag darrade i hela kroppen när jag klev fram till henne idag och pep:

"Sara... Jag ska inte fortsätta hos dig i höst..."

Sara är alltså min danslärare sen nästan sju år tillbaka. Sex och ett halvt för att vara exakt. Jag började dansa hos henne när jag var typ åtta eller nio år. Jag ska sluta hos henne nu, och börja på Danscenter i höst, det ska bli jätte jättekul! Men det känns så sorgligt, eftersom Sara har lärt mig nästan allt jag kan! Det är hon som har peppat mig, berömt mig, fått mig att förstå att jag har talang. Men nu har jag stått och stampat på samma fläck i ett år, och jag har insett att det blir inte bättre än så här. På Danscenter är mina chanser att bli något mycket större. Där kommer jag fortsätta utvecklas, där kommer jag att få mer plats. Men jag kommer alltid att le när jag tänker tillbaka på dansen hos Sara... Tack för ALLT du har lärt mig! <3 

ALLWAYS REMEMBER YOU / Helgonet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback