Jag är sjuk, del 2

Jag är tapper. Jag ska jobba idag, fast jag är sjuk. Inte för att det är så jobbigt att vakta två små barn, men det kanske inte är så bra att de umgås med en person med sprängande huvudvärk och feber. Jag får sätta på en film och hålla mig på avstånd helt enkelt. För det är för sent att ringa och säga att jag inte kan jobba idag, de ska hämtas från dagis om tjugo minuter... En kvart till och med.

Denna dag har jag tillbringat i soffan med den fetaste Harry Potterboken av dem alla. Har läst närmare trettiotre kapitel på två dagar, det är väl starkt av mig, inte sant? Det borde övertyga min svenskalärare om vilken fantastisk läsförmåga och läsförståelse jag har. Men dessvärre följer han inte den här bloggen...

Nu ska jag borsta tänderna och få lite anständiga kläder på kroppen, har hasat omkring i pyjamas hela dagen. (Hur fan stavas pyjamas?!) Inte så fräscht. Jag är inte så fräsch idag. Om jag ska vara ärlig är jag aldrig speciellt fräsch, kliv in i mitt rum så förstår du vad jag menar. Tyvärr är jag lat också. Osis.

MAKE SOME NOISE / Helgonet

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha nä man måste ju inte vara lik sina päron. Jag är dock superlik BÅDE mamma och pappa. Där med inte sagt att det är bra... =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback