Jag hatar måndagar

Igår var jag riktigt, riktigt, riktigt glad. Jag tror till och med att jag somnade med ett belåtet leende på läpparna. Den här helgen har nämligen varit den bästa helgen på väldigt, väldigt länge. Det har endast hänt bra och roliga saker.  Inget speciellt egentligen, bara småsaker, men de här småsakerna som gör mig på gott humör. Jag har dansat, lekt med Nadja, sovit över hos Nadja och druckit upp hennes oboy, läst Harry Potter, träffat glada vänner till familjen, kollar på Nile City, gått omkring på Kungsholmen med Aron och varit djup, varit glad å min lillebrors vägnar, fått beskedet att jag kan börja på Danscenter i höst, fotograferat fina saker i vackert ljus, druckit varm choklad med vispgrädde och chokladsås... 
Det är så simpelt. Men ändå, små, små ljusglimtar som man inte ofta ser. Ingenting har varit dåligt. ALLT har varit bra! Inga sura miner, inga ledsna personer som jag känner att jag måste trösta, inga suckar, inga klagomål, ingenting!
Det är kul att BARA vara glad någon gång, att bara vara nöjd, att bara hitta saker att uppskatta, att inte känna av det minsta problem. Ingen balansgång. Bara. Vara. Glad.

Så kommer jag tillbaka till skolan, med tindrande ögon och full av iver att berätta allt om min underbara helg, meddela den härliga nyheten om Danscenter till exempel, som alla vet att jag har tjatat om i fyra månader. Jag vet ju vilka personer som finns där i skolan och jag vet vilket humör de oftast är på, jag vet hur jag kommer att bemötas, men jag hoppades, hoppades att det inte skulle vara som vanligt...

                                                        Men nej. 

Samma gamla deprimerande miljö, samma gamla arroganta kommentarer, samma gamla sura personer, samma gamla anklagelser och orättvisa påhopp. Och den ständiga känslan av att vara skyldig. För det är ju alltid mitt fel.

Jag är ju dum i huvudet! Som tror och hoppas på att lyckan ska vara mer än 48 timmar. Men jag kände det på mig, att det var för bra för att vara sant.

TALK ABOUT MOODKILLER / Helgonet

Kommentarer
Postat av: Elin

Fy fan Saga .. Jag kände faktiskt exakt samma sak nu i helgen. Sen när man kommer till skolan .. Äh det suger! Jag är jävligt glad att du ska börja på dancecenter, :D Jag är så stolt över dig! <3

2007-04-23 @ 19:38:01
Postat av: helgonet

tack<3

2007-04-23 @ 21:12:42
Postat av: krullet

Älskling, jag var väll inte otrevlig när du sa att du skulle börja på danscenter?! Jag är jätteglad för din skull, för jag vet att du har längtat så mycket :)

Postat av: saga

men det är inte det. bara.. det är allt! liksom

2007-04-24 @ 22:48:43
URL: http://krullethelgonet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback