Små, gula fjäderbollar

                   P?skkyckling

Påsken firades i en röd stuga med vita knutar mitt ute i ingenstans, typ. Fast inte lika off som Storlien. Lugnt och fridfullt hade vi det, bara fyra personer från familjen och några grannar. Vi satt där och käkade sill och ägg. Jag gillar inte ägg, men jag åt ett liiitet litet vaktelägg, bara för att det var påsk. Och matjesill är den enda fisken jag äter. Förutom fiskpinnar. Och tonfisk. Ibland.

Det hälldes friskt upp sprit och bubbel i de vuxnas glas också. De måste ha haft det mycket trevligt, med tanke på deras ständigt glada och belåtna miner. Det spelades kort också, Plump på blodigt allvar. Är det någon annan som har spelat Plump? Genialiskt kortspel, det där, och det är något av en familjetradition. Pappa tog hem segern, tätt följd av mig och min allt annat än nyktra kompanjon Johan. Han höll i korten och jag sa vad han skulle göra.

En godisfri påsk blev det också. Min moder brukar hålla i påskgodiset,  men hon strejkade i år. Det var nog lika bra det, nu när lillebror har godislöfte och sånt, han hade fått tuppjuck. Jag kan köpa mitt eget godis.

Imorgon ska jag möta Nadja efter skolan. Vi ska gå till McDonalds och äta glass med chokladtopping (förlåt mamma, men jag har inte ätit det på en vecka!! Jag ska trappa ner på glassätandet på McDonalds, jag lovar. Jag har blivit beroende! o.o) och sen ska vi dansa. YEY! Fatta hur mycket jag har längtat efter dansen! Stel har jag blivit också, uj, uj, uj! Imorgon blir det skutta av!! ^^

LOVE MY ICECREAM / Helgonet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback