Strumpbyxor

Jag var nere i centrum igår med Amanda. Jag skulle inhandla ett par hudfärgade  nylonstrumpbyxor till dansuppvisningen om tio dagar. Det var lättare sagt än gjort.
Det fanns dussintals olika färger och nyanser av brunt och hudfärgat, men det fanns ingen nyans som matchan färgon på mina ben. Inte ett enda par!! Jo, på KappAhl fanns det min färg bland proverna, men den hade de inte i affären. 

Är det ingen som tänker på oss bleka människor? Tror de att jag vill vara vit på något sätt? Försöker de håna mig för att jag inte kan bli brun? JAG HAR INGA PIGMENT!!! Och nej, jag kan inte ta de ljusaste jag hittar heller, det skulle se helt sjukt ut.  Det skulle inte se ut som mina ben. Jag skulle i och för sig kunna låna lite foundation från någon fjortis och smeta in hela överkroppen med, då skulle jag kunna matcha benen... Men det känns lite kladdigt...

Jag hittade till slut ett par i någonslag blek gråbeige färg. Mina ben ser lite för mörka ut i dem, men det finns ingenting att göra åt saken... Tuff skit.

GOT NO TAN / Helgonet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback