Tillbaka till civilisationen

Vilket underbart påsklov jag har haft! Jag menar, var vill man hellre tillbringa sin lediga tid än i skidbacken? Ja, okej, det finns många olika ställen, men jag är nöjd. Har alltså varit uppe i Storlien med ett sällskap på tolv personer. Det har varit mycket trevligt, trots alla små motgångar och hinder vi har fått möta. Men jag har stått emot dem alla. Ni kanske hörde på nyheterna att det var orkan uppe på kalfjället, och värst i väster? Ja, det var där vi befann oss, så långt väster i Sverige man kan komma ungefär. Det blåste och snöade som fan, men jag jag först ut i backen och sist in i alla fall. Vem har dött av lite snö? Alla klagade och ojjade sig, jag förstod faktiskt inte problemet? Så farligt var det faktiskt inte, det var bara att dra halsduken över näsan och köra på. Fy fan, vad gnälliga vi svenskar är egentligen.
Tacka vet jag norrmän, (som utgjorde ungefär 90 procent av påskfirarna i Storlien) de var ute minst lika länge som jag, och jag hörde inte ett enda klagomål från deras håll. Heja Norge!
Dessutom så var det ju jävligt skönt och smidigt att åka på nysnön, så jag förstår inte varför alla gnällde så mycket. Det var som att åka offpist fast i pisten. Härligt, härligt.

Vet ni vad jag har levt på de fem dagarna vi tillbringade där uppe? Pizza och pannkakor. Det är ingen som förstår att det faktiskt finns vegeterianer här i världen. Så det jag hade att välja på var pizza och pannkakor. Det blev mest pizza. Jag tycker om pizza, men jag lär nog inte äta det igen på ett bra tag. Rekordet tog ändå resturangchefen på hotellet. En kväll fick jag två gratinerade tomathalvor till middag. Men det var inte ens ost på. Pinsamt.

För övrigt så har jag hoppat lite med brädan i parken. Det var väldigt roligt, och inte alls så läskigt som jag trodde. Har inte gett mig på att snurra och hålla på, men det kommer. Lovar. ;]
Ikke att förglömma är också eftermiddagen då min lillebror lyckades sätta på brandlarmet. Han hade alltså hittat en såndär knapp på en vägg, lyft på locket och tryckt. Det han hade att säga till sitt försvar var "Det var inte meningen." Pappa blev mycket arg och besviken, jag tyckte det hela var väldigt komiskt. Inte behöve vi betala något heller så det var ju lugnt.

Vi kom tillbaka till Stockholm halv sju lördag morgon, satte oss genast i bilen och åkte iväg till sommarstugan. Mindre kul, tyckte jag. Men vad gör man? Är i alla fall hemma nu, och det känns bra, är glad i ögat. Fast imorgon börjar skolan igen, och det är mindre kul... Hur som helst, har saknat Krullet och allt och alla andra här hemma!Nu ska vi kramas! 

BACK HOME AGAIN / Helgonet

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, jag skulle också villja kunna något sånt där coolt som att åka snowboard! :O jag är så avensjuk!:P

Men gud, jag håller med dig att det där brandalarmet är komiskt, jag skulle också tycka det.
Jag ahr saknat deej! :D Donken i mörr'n! ;D

2007-04-09 @ 14:16:22
Postat av: Hannah

MEGATÄVLING PÅ SVART KAJAL!
VINN HETASTE ACCESSOARERNA!

Postat av: Sandra

Huddinge ;) ohyes.

2007-04-09 @ 14:21:50
URL: http://superlativa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback