En dag full av dans

Eller om jag ska vara helt ärlig så var den mest full av väntan. Jag och Jenny drog till plattan för att kolla på Danscenters Streetbattle. Det skulle börja 15.00 och sluta 20.00, vi var där kanske tio minuter i tre. Men när det inte hade satt igång efter kvart över fyra så pallade vi inte vänta mer och drog till Vitabergsparken. Där var det nämligen parkteaterns sista föreställning för i år - Cullbergbaletten 40 år. Det skulle börja klockan sex, men det gjorde det inte för det började såklart att regna. Men sen när det väl satte igång... I helvette vad grymt det var! Fast samtidigt som jag satt och beundrade alla fantastiska dansare så blev jag helt ledsen för jag också vill vara sådär duktig. :( Och de får det liksom att se så jävla lätt ut! Det är det inte!

När det var schlutt skyndade vi oss tillbaka till Plattan för vi trodde att om battlet började en och en halv timme för sent så borde de väl dra över. Men nej, vi kom dit typ tio i åtta och då var det hela över. Fast det var några som freestylade lite så vi stod där och dreglade ett tag. Och återigen blev jag deprimerad över att jag inte är sådär grym. Ta Baby Bang till exempel (eller vad fan han nu heter) Han kan ju inte vara mer är tio år och han är redan sjukt duktig, alltså duktigare än folk som är typ sex år äldre! Fatta vilket proffs han kommer vara om några år. Yikes alltså... 

Dancenter börjar på tisdag, jag är så jävla nervös, jag kommer att kissa på mig. Det kommer bli så grymt!! Jag kommer känna mig så stolt när nån frågar mig nästa gång vart jag dansar någonstans. Då kan jag faktiskt säga ett ställe som folk vet om. Ahh, Danscenter...<3

              Imorgon börjar mitt liv MAKE IT FABULOUS / Helgonet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback