Gotlandia

Kom hem idag efter tre mycket chill dagar på Medeltidsveckan på Gotland. Var lite skeptisk över det där med att sova i en grotta och umgås med en massa töntar i utklädningskläder men när jag väl kom dit så ändrade jag uppfattning. (Inte om grottan, tyvärr) Man har medeltidskläder på sig för att smälta in och inte se ut som en blekfet turist. Annars är det bara helt vanliga människor som sitter i gräset och dricker öl och umgås. Me like. Dessutom trodde alla  att jag var mycket äldre än vad jag egentligen är. Respekt, man! Anyways, det var mycket trevligt och jag ville egentligen inte åka hem men vad kan man göra när båt- och bussbiljetterna redan är bokade och betalade? Käka lite mer brända mandlar kanske? nja

Resan hem var helt hemsk. Inte bara att färjan skulle åka 09.00nånting så man var tvungen att gå upp klockan sju för att hinna med den. Det var också så att hela jävla båten kryllade av småbarn! Det kryllade av små bebisar! Okej, jag vet att det finns barn i Sverige också, och att chansen är ganska stor att det kommer resa några barn med samma Gotlandsfärja som jag men det här var helt sjukt! Hälften av alla ettusennånting passagerare var under sju, jag svär! De var överallt. Överallt!! De skrek och grät och pratade bebissvenska med sina små pipiga röster och ja, jag ville att de skulle dö. Vilket är mycket konstigt. För jag har inget emot barn, jag kan handskas med barn, jag tycker faktiskt väldigt mycket om barn. Men en jävla armé av kortisar som attackerar en klockan nio på morgonen... Well let's just say that's not my cup of tea.

MID EVIL BITCH / Helgonet

Kommentarer
Postat av: Nadjuff

små barn när dom är som gnälligast är ju heeeelt oundvikligt jobbigt!:o

2007-08-12 @ 12:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback