Äntligen fredag

Äntligen fredag 


Det normala är att man går omkring med ett nöjt leende på läpparna och tänker "Ah, äntligen fredag! Idag slutar jag tidigt och kan åka direkt hem och sätta mig i soffan framför TV:n med Cola och chips och godis och bara svulla hur länge jag vill och imorgon kan jag sova till halv fyra för det är ingen skolan och livet är underbart, jag älskar fredagar"
Eller: "Ah, äntligen fredag! Fy faan nu ska jag ut och festaaaaa!!! Oh jävlar vad vi ska röja ikväll alltså och jag ska vara uppe HELA NATTEN och sova hela dagen!!! Whaaaooo!!! PARTYYYY!!!"

Men inte jag. Jag går till skolan och är en duktig flicka och stannar där tills klockan blir tjugo över tre. Då måste jag packa ihop mina grejer och åka till gymmet. Ja, gymmet, jag kan inte åka hem och däcka i min säng innan jag ska ut och festa, jag kan inte åka hem och kasta mig i soffan med en påse chips. Nej jag måste åka ner till gymmet och rehabiliteringsträna för att mina knän är helt fucked up.
Sen hinner jag vara hemma i ungefär en och en halv timme. Packa up, duscha, äta packa danskläder.
För sen har jag nämligen gitarrlektion vid fem. Jag förstår inte meningen med att sitta i ett rum med en ful snubbe med typ skägg som bara snackar om ackord och oktaver i tjugo minuter. Ja, jag älskar att spela gitarr, det är grymt roligt. Men jag hatar att gå på de där värdelösa lektionerna vecka efter vecka efter vecka, år efter år. Jag vill inte! (men jag måste, för min kära mamma)

Dansen börjar 25 minuter efter att gitarren slutar. Då ska jag ta mig till danssalen (iofs är det inte speciellt långt) och byta om. Och sen har jag 75 minuter av svettig modern dans framför mig. Det är nog det bästa med hela dagen. Utan dansen hade jag VERKLIGEN inte orkat.

Jag kommer hem vid 19.15 och då måste jag strecha i minst en kvart. Sen däckar jag. Ibland faller jag ihop i en liten hög på golvet. För vid det här laget är jag slutöööörd! Visst, klockan halv åtta är kvällen bara barnet. Men för mig är det en helt vanlig veckodag och jag måste få min skönhetssömn!!
Om jag känner att jag behöver vara social så är det enda jag orkar att sätta mig framför datorn. Eller glo på nåt TVprogram med mamma. 
Men så är det. Äntligen, fridfulla fredag i mitt hjärta <3

I'M HYPER ACTIVE / Helgonet 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback