Jag älskar betong

Det är söndag och jag är redan vaken. 09.15. Och jag vaknade helt av mig själv. Helt otroligt.
Jag är hemma hos storasyster nummer 2, så jag har sovit på en hård madrass på golvet så min rygg är helt fucked upp nu. AAAAAJ! Jag är typ känslig för hårda sängar... My precious rygg :( I alla fall så verkar det som att jag alltid vaknar först när jag är här. Skumt alltså. Vanligtsvis ligger jag i dvala till i alla fall halv ett. BAH. Fett trött jag kommer bli idag.

Idag ska jag gå på en konstutställing på typ Dansmuseet med min ena syster och med min mamma. Det är den hära koinstnären som ritar kvinnor med långt snirkligt hår, oftast med någon snirklig ram runt och kvinnorna är alltid lite knubiga.. Öh. Aja, jag vet inte vad harn heter, men anyway. Hans utställning ska vi se .

Sen ska jag och mamma åka till landet. Kommunalt. Pappa och brorsan åkte ut igår redan, men mamma skulle ut och festa typ och jag skulle dansa. Eller nåt. Grejen är att jag hatar landet. Jag hatar landet!! Det suger där! Det är ett liiitet rött hus vid skogen. Om man går åt ena hållet kommer man ner till havet (Östersjön i februari, yey) går man åt andra hållet så kommer man, om man har tur, till en kiosk och till Gräddö Skärgårdshandel. Det är HELT värdelöst där, det finns INGEN att leka med. För det bor bara senila tanter och bgubbar där permanent, resten är bara där på sommaren och jag förstår dem. Jag skulle också försöka vara där så lite som möjligt.
VI har en TV med fyra kanaler. Ettan, tvåan, fyran och finska kanalen. Jag försöker verkligen komma på något mer (mindre tråkigt) som man kan göra där, förutom att sova och mobba finnar på TV, men det går verkligen inte! Och jag anstränger mig faktiskt! Men så är det bara, landet är totalt jävla värdelöst. Punkt.

Men mina föräldrar är ju vänliga varelser som faktiskt kan känna medlidande. Därför ska vi bara stanna på landet tills på onsdag. Kära vänner.. jag fyller år på onsdag. Och jag vill minst av allt inte spendera en tredjedel av min födelsedag på landet, och en annan tredjedel i en bil på väg hem. Men det är så det kommer bli. Jag som har längtat efter min födelsedag så mycket, och nu kommer de och förstör allt. Buhä!!

Nog med mina små ilandsproblem nu, det är ingen som bryr sig i alla fall. ^^ Men det är Krullet som får stå för bloggandet det närmaste tre, fyra dagarna. För jag ska sitta i ett sött hus mitt ute i ingenstans och dricka te. Jippe.

I LOVE CITIES / Helgonet vill stanna hemma soooo bad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback