Jag är en bokmal X]

Hej och välkomna. Jag vill börja det här lilla totalt meningslösa och alltför korta inlägget emed att erkänna: Jag, Krullet, är offeciellt en boktönt, och jag är stolt över det!

Moahaha. Ja det är sanningen alla idioter och nutellaskallar out there. Jag älskar att läsa, det är sket kul om det är en bra bok. Jag slukar en bok i veckan och jag njuter av det. Här är några bra böcker:

* Självbiografierna skrivna av Dave Pelzer.
* Million little pieces av James Frey.
* Nattsystern av Unni lindell.
* Starkare än hatet skriven av Tim guénard. (håller på att läsa nu.)

I just lööv Tim ellet Timothys sätt att skriva hans språkhantering och hans hantering av byten av berättargrepp är grymma. Han är grym! Hans bok är grym. Hans bok är förövrigt en självbiografi som handlar om att inse att det finns saker som är starkar än hat.

Ja, en sak som är sorgligt är att folk som är fjorton år som har läst två böcker i sitt liv! Och det inträffade när personerna i fråga var sju år gamla och läste om Bamse och Lilleskutts äventyr och bravader. Vad är grejen, jag förstår inte? Är ni helt intelektuellt handikappade eller bara rädda för att bli retade om ni läser en jävla bok? Jag förstår inte, jag förstår inte alls. Ett annat tecken på att ingen i min närhet läser en jävla goddamn bok är att de inte har ens ett någolunda utvecklat ordförråd överhuvudtaget! Och inte kan stava till ord som: kassar, också, ändå och tillägg. Det är patetiskt förfan! Jag känner till och med en person som får betalt av sina föräldrar om han läser en jävla bok! Där går det fan för långt, jag kunde inte ens svara på det. Det var sjukt.

Oh my god, I lööv this book måste citera lite från den, en sak som jag tycker var väldigt bra skrivet:

"...Den som inte betyder något för någon tappar inte fattningen när han ramlar. Han klagar inte, brister inte ut i gråt. Han reser sig och börjar om..."
                                                                                 / Timothy guénard

READ A BOOK!!   //Krullet en stolt boknörd XD
                                                   

Kommentarer
Postat av: Helgonet

Amen.

2007-02-12 @ 19:18:54
Postat av: Alice

ÄLSKAR DAVE PELZER ! fast jag måste erkänna de är Typ dom ända bökerna jag läst ^^

2007-02-12 @ 20:10:19
Postat av: hate your gutts.

du stavar inte så förbannat bra du heller. Det stavas ÄNDÅ och inte ENDÅ.

2007-02-12 @ 20:51:23
Postat av: Helgonet

Men vad trevligt att du informerar oss om det då. :]

2007-02-14 @ 16:44:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback