Buss+buss+tunnelbana+pendeltåg+buss=joooobbiiigt

Fan vad jag hatar att åka hem kommunalt från landet! Det tar hundra år!! Först satt jag och frös (ja FRÖS! För mycket AC) i en timme på en buss som luktade spya. Sen bytte jag buss i Norrtälje och den bussen hade äckligt klaustrofobiska säten, där satt jag och vred mig i ytterligare en timme. Sen, tunnelbana, den enda smidiga delen på hela resan, kliva av vid centralen och lubba till pendeltåget. Där hamnade jag brevid en skäggig gubbe som stank kiss. Lyckligtvis tajmar tåget alltid min buss hem så det gick ju relativt smidigt, förutom att jag kände mig som en flodhäst i förstora skor med femton kilo packning. Så när jag äntligen kommer hem, totalt utmattad och sjukt utsvulten öppnar jag kylskåpsdörren för att upptäcka att VI HAR INGEN MAT! Jo, en halv, skrynklig paprika men den har jag knaprat i mig nu. 

Jag sitter nu och funderar över vad jag ska göra de närmaste dagarna innan mina föräldrar kommer hem. Det blir liiite svårt att komma i kontakt med mina små vänner för jag har tappat bort min mobil och kan ingens nummer utan till. SUCK

I AM HUNGRYYYY / Helgonet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback