Använd hjälm

Igår var jag och åkte snowboard i Kungsberget. Jag åkte utan hjälm, vilket var mycket dumt. För jag ramlade och slog i huvudet och fick en minneslucka på nästan en halvtimme. Det gjorde ont i bakhuvudet lite grann, men det gick nästan över. Jag fick mycket skäll av mamma, och alla berättade historier om folk som hade dött av att de inte hade haft hjälm på sig. Okej, jag fattar, man ska ha hjälm jag vet. Det var jävligt korkat av mig, tack så mycket.

Idag har jag lekt med Al och A på Söder. VI shoppade kläder, åt mat i en port, pratade med uteliggare och räknade antalet Converse och wannabe Converse som gick förbi (30 stycken). Och jag mådde bra. I huvudet och allting. Men paranoid som jag är gick jag omkring och trodde att jag skulle falla ihop död vilken sekund som helst. 
När jag kom hem fick jag en sån fruktansvärd huvudvärk så det är inte sant! Värken får mig att rysa och det gör ont, ont, ont. I bakhuvudet och i hela huvudet. Jag kan nästan inte stå upp. 
Mamma och pappa säger bara "Ta en huvudvärkstablett" och jag har gjort det, men det hjälper inte. Jag sa att jag ville åka till sjukhuset men mamma svarade att det är nog lite försent för det nu. "Jag vill inte dö!" sa jag. Och hon sa "Om du inte ville dö så hade du tänkt på det innan du åkte ner för backen utan hjälm"
Och igen "Jag vill inte dö..." Och svaret: "Om du dör, så hoppas jag att du tycker att det var värt det."  Det var det inte, jag önskar så att jag hade haft hjälm!! Fan, fan, fan, fan! Jag har så grymt jävla ont i huvudet!! :[

LET ME LIVE / Helgonet

Kommentarer
Postat av: Junnarp

Gud jag tyckte så synd om dig då när du berättade för mig, ditt lilla pucko! :)<3

2007-03-11 @ 17:11:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback