Dirty Dancing

                   161419-19

Denna termin dansar vi till låtar ur filmen Dirty Dancing. Min grupp dansar till Overload och den där sista låten, vad heter den? Men ni vet: "I had the time of my life, I nerver felt this way before.." Det är helt sjukt vilken kick man får! Speciellt av den andra dansen, för det är typ sambasteg, precis som i filmen, så man måste shejka på höfterna fett mycket! Och det är så kul!! :D Åh jag älskar att dansa, jag kommer ALDRIG sluta dansa. Det blir dansgymnasium för mig. Helst Stockholms estetiska, inriktning dans då, såklart. 
Fast jag snackade med mamma om det där här om dagen, och hon sa att jag borde gå nån slags musikallinje, för att jag dansar bra och har en sån fin sångröst(?). Det är nog bättre, än att utbilda sig till enbart dansare. Musikalartiser får nog fler jobb, eftersom det är mer utbrett. Det är alltid bra med bredd!! Jag vill kunna allt! Jag ska fan lära mig allt inom dans och musik och teater när jag blir stor!

I sommar vill jag åka till Härräng, till det där Lindy Hop-lägret som hålls där varje sommar. Har provat på Lindy Hop EN gång förut, men då såg jag ingenting för jag stod längst bak och det var så sjukt mycket folk så man såg ingenting. Plus att jag är halvblind. Det gick inte bra med andra ord. Jag har velat lära mig att dansa LIndy Hop i kanske två år fast det känns som att jag har velat det hela mitt liv. Det ser så jävla kul ut! 
Härräng är ett känt Lindy Hop-läger världen över, det kommer hit folk från hela Europa och från USA och så vidare. Lärarna är också världskända Lindy Hopdansare. Aah, jag MÅSTE åka till Härräng i sommar!!


I LOVE DANCING / Helgonet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback