Jag vill inte vara blind

Jag orkar inte gå omkring och inte se någonting längre. Mina kära vänner orkar inte heller med mig. 
"Vad står det där? Vad gör gör de för något? Vad skrattar ni åt, jag ser inte?"
 Al ville till exempel att jag skulle dö idag och vägrade att berätta vad det var som stod på tavlan på klassrådet. Okej, ja, jag har ett par glasögon. De är inte fula, de ser helt okej ut. Men jag hatar de bara, så enkelt är det. De är klumpiga och jobbiga och osmidiga. Då jag själv anser att jag behöver dem mest, på dansen, kan jag ju verkligen inte ha dem utan att de flyger iväg åt alla håll. Och de har redan gått sönder en gång... Blev lite glad i ögat då faktiskt, hahah ^^
                         Linser
Folk frågar varför jag inte har linser. Svaret är att min kära moder inte tycker att det är någon bra idé. Hon orkar inte betala synundersökning och sånt, och så säger hon att det är som att köpa ett par nya glasögon i halvåret. Dessutom tror hon inte att jag klarar av att peta in och ut dem varje dag. Men jag har kollat runt lite, och om jag köper de billigaste 6packlinserna på LensWay så blir det runt 100 spänn i månaden och det har jag faktiskt råd med själv! Fast det blir ju dyrt i slutändan men det är det värt. Mitt liv skulle bli så otroligt lättare med linser! Det är bara det där att jag måste prova ut linserna först så att det blir rätt styrka och sånt. Och det kostar också. :S
Aja, jag måste helt enkelt lägga fram några goddamn bra argument för lilla mamma om jag ska lyckas övertala henne att låta mig skaffa linser. För jag står inte ut längre.

WANNA SEE SOMETHING / Helgonet

Kommentarer
Postat av: den snåla mammann

Det finns inga tillräckligt bra argument. Du får inga linser av mig. Försök påverka din pappa!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback