Lillasyster

Jag dansade igår, modern. Det kommer att bli så sjukt bra, det känner jag på mig. Mn jag kunde inte köra på som jag brukar, trodde att tyngden av mitt huvud skulle välta mig och återigen krossa min skalle. Fick sätta mig ner och titta på för att inte typ svimma. Jag har fortfarande ont, ont, ont. Men det kanske bara är feber?

Jag har helt gett upp hoppet för att någonsin förstå vad min mamma egentligen vill med det hon säger. Hon säger en sak, men hon menar något helt annat. Man ska självklart förstå vad hon menar också, annars blir det väldigt jobbigt.  Men jag fattar ju aldrig!  Det blir så jobbigt med alla bråk och gräl som jag då får på köpet. Jag behöver en heltidsanställt mammatolk. Eller, tänk om hon kunde gå omkring med undertexter som på TV! Fan vad bra det hade varit!! Som när man vill gå ut och hon tjurar men säger:
" Jaah, men gör vad fan du vill då."
Och så kommer det upp en undertext där det står:
"Du sätter inte en fot utanför det här huset, fattar du det!?!"
Då skulle jag ju ha förstått att hon inte ville att jag skulle gå ut och så hade vi sluppit bli osams. Det är ju hur smidigt som helst!! Eller om hon var dubbad!! Hahaha! Det hade varit så skööönt! Fast, ja, smidigast vore ju ändå om hon bara kunde säga det hon menar. :P

Det är därför det är så grymt bra med storasystrar. De har känt henne längst och får agera tolk åt mig. Det behövs verkligen. Jag ringer faktiskt och frågar de ganska ofta om vad mamma menar. Då får man oftast svar.
För att inte tala om allt annat de gör för mig hela tiden!  De är verkligen ALLTID där. Förstår inte hur de orkar. Orkar ställa upp på mig hela tiden. Orkar vara på min sida.
Storasystrar är helt enkelt det bästa som finns!!  De är bäst, bäst, bäst. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att de ska fatta hur krångligt det hade varit utan dem.

WE ARE FAMILY / Helgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback