Money, money, money

Jag kan inte plugga till hemkunskapsprovet i konsumentekonomi för jag får ångest så fort jag öppnar boken. Ångest för att jag knappt har några pengar, ångest för allting jag måste köpa, ångest för det jag vill köpa men inte har råd med. Ångest och dåligt samvete för alla det tusentals McDonaldsglassarna jag har ätit genom åren. Jag gick igenom mina kvitton som jag har sparat sedan jul. Kvittona motsvarar inte ens nästan samtliga saker som jag har köpt sedan julafton. Men de har en summa på 1606 kronor och 50 öre. Lägg till alla glassar med chokladtopping från donken, och alla godispåsar från Rätt Pris och alla andra inköp när jag inte har behållt kvittot. Var har jag fått alla dessa pengar ifrån? Visst jag jobbar, men bara för runt 800 kronor i månaden. Visst jag får månadspeng, 400 spänn. Men det brukar bara bli runt 200 efter avdragningen för mobilräkningen. Det ser ju ut som att det går ihop på något sätt, men varför har jag köpt så mycket skit? Varför sparar jag inte så att jag kan få börja på Danscenter i höst? Varför sparar jag inte till en systemkamera? Varför köper jag glass varenda gång jag passerar ett McDonalds? Jag har inte råd att hålla på såhär längre, jag måste börja planera mina inköp. Jag får skaffa en såndär kassabok somd et står om i min hemkunskapsbok. I och för sig tvivlar jag på att jag någonsin skulle använda den, men för sakens skull? Jag får ju ändå alltid dåligt samvete varje gång jag köper någonting till mig själv! AH! Shit pommes frites, jag har ju brädan kvar att betala av också! SUCK!

Jag ska i alla fall sluta köpa kläder jag inte behöver, jag ska sluta köpa godis jag inte behöver. Men... Jag kommer nog aldrig lyckas sluta äta McDonaldsglass... 

I AM ADDTICTED / Helgonet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback