Party at heart <3

När du stiger in rummet så känner du värmen slå emot dig i ansiktet. Hundratals människor har samlats på samma ställe av en orsak. Musiken strömmar ut ur högtalarna och basen dunkar genom hela din kropp. Du går ut på dansgolvet som redan är fullsmockat med folk. Adrenalinet flödar och det är det som gör att du orkar hålla igång i flera timmar utan vila.  Du står och shakar mot folk som du aldrig har sett i hela ditt liv. Alla tjejer kråmar sig och ålar omkring alla för att få uppmärksamhet och status. Det är trångt och det står 5 pers på en kvadratmeter.  Men ändå är du taggad till hundra, du börjar röra din kropp till rytmen och känner hur musiken tar över din kropp. Du är i ett rus och allt som existerar är du och musiken.

Ja, det är precis det jag pratar om, FEST! Jag befnner mig nu uppe i Älvkarleby som ligger 20 mil norr om Stockholm. Här är halva min släkt bosatt och även några vänner. En liten person i min allt för stora släkt är min kusin Sofie, hon är jämngammal och lite störd i huvet. Vi har varit och festat på en klubb som heter Nivå och ligger i Gävle. Vi kom hem tigigt idag eller rättare sagt vid 03.00 tiden fast då orkade jag inte blogga. Haha  och min kusin gick även til skolan idag klockan 07.00 XD. Jag själv sov till 13.00 tills min kusins mamma tvingade mig att gå  upp.
Anyway, alla som tror att lantisar från Gävle,Älvkarleby,Skutskär och Valbo inte kan festa HAR FEL! Fyfan vilket drag det var! Jag har varit så sjukt festsugen den senaste tiden och jag släppte verkligen loss igår! Fan vad härligt det var!

Det som var nackdelen var iof att vi stog och köade i 1 timme för att komma in. Men det var det värt. Då fick jag syn på en kille som stog lutad mot en dörr bredvid kön. Hans blick var helt borta och han kunde inte stå upp. Hans flickvän var förtvivlad och uppenbarligen livrädd. Hon försökte depserat få honom att stå upp rakt. Han stog med byxorna nere vi fotknölarna och hade pissat ner sig själv.  Deras kompisar som också var packade fast enbart flummiga var helt jävla dumma i huvet! Dom hade inget omdöme överhuvudtaget! Dom skrek bara åt killen att han skulle skärpa sig och bete sig normalt för att han skämde ut dom. Men det som berörde en var hans flickvän som man såg älskade honom så mycket tog hand om honom. Hon pussade honom på pannan och höll honom upprät, hjälpte honom med allting. Jag kunde inte riktigt avgöra om killen var påtänd eller bara redlöst packad. Men det var en hemsk syn iaf. När ingen höll koll på honom ramlade han ihop och slog huvudet i betongen. Hans pupiler flöt runt som vrakdelar i ögonen på honom och han var helt borta från omvärlden. Helt oförmögen att fästa blicken någonstans. Jag undra hur det gick för honom sen.

Annars hade vi en skithärlig kväll med högmusik och mycket dans! Jag kommer inte att tveka att följa med nästa gång det är fest där på Nivå. Då sätter jag mig på närmsta busshelvette och åker upp till lantisrana igen!

TAKE THIS RYTHM   //Krullet love parties!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback