Här vilar Hanna hon hade ett simpelt liv, men många frisyrer!




Ja dte är väll så texten på min gravsten kommer att se ut mellan tummen och pekfingret. Jag fick en kommentar på bildne på mig nedan och kom då att tänka på att genom åren, har jag faktiskt haft ganska många frisyrer. Jag övervägde att lägga in bilder på alla mina små frisyrperioder, men jag ville bespara mina läsare utgifterna för terapisamtal i 3 år sedan. Så jag tänkte bara göra en kort sammanfattning av mitt frisyrliv hitils!

1995. Lilla jag hade en mellanblond page XD skratta inte.

1999. Nu hade mitt hår fått växa ut, det var egentligen ingen frisryr dte var blont/råttfärgat ruffs, inte lockar, utan okontrollerbar ovårdad volym. Jag hade även lugg, vilket var otroooligt osmickrande för min ansiktsform. ( Mitt ansikte var ännu rundare när jag var liten.) Här hade jag även en period när jag var orangehårig, läs och begråt.

2001. Det här var förmodligen min absolut värsta hårperiod. Mitt hår var slingat blont, med utväxt till typ halva huvudet, SPIKRAKT och jag hade ingen frisyr alls. Det bara hände där. Och jag kan inte ha en sådan frisyr efter som mitt huvud är relativt runt. Därifrån härstammar mitt smeknamn, host öknamn "Bubbleface" Hallelulja!

2004. Nu bestämde sig  lilla jag för att klippa upp håret, thank god! Men det var långt ifrån bra, nu hade mitt hår blivit lika okontrollerbart som när jag var 7 år. Och... Håll i er, jag hade mittbena! Det var hemska tider...hemska!

Början av 2005. Nu gick lilla Hanna till frisören som kom på att nejmen hoppsan, du har lockigt hår. Det var då mina blonda, långa, vackra lockar föddes. Det var en fin dag det. Nu såg mitt hår, för första gången i mitt liv ganska bra ut!

mitten av  2006. Nu hade jag min lilla period när allt skulle vara svart, även mitt lockiga blonda svall blev nu mörkt. Det var ju inte dte bästa beslut jag tagit i mitt liv men dte var helt ok.

slutet av 2006. Nu var jag jävligt trött på mitt hår, vad jag än gjorde med det, vilken frisyr jag än klippte såg det likadant ut. Så jag marcherade in på salong Vita och sa triumferande: klipp av skiten!   Den kvällen gick jag hem med en kort svart bob, med ett rött insalg i luggen. Även en plattång och litervis med "antifrizz-spray"
Nu hade vi lyckats få lite styr på mitt hår.

början av 2007. Nu var jag trätt på min bobfrisyr. den hade förfalligt sedan länge. Nu var det dags för svartaextrensions. Och resultatet blev mycket bra tycker jag. Men om vi kollar tillbaka här så märker vi att det jag tyckte var snyggt för tillfället för 7 år sne hatar jag nu. Så om 7 år... Ja då vettefan hur jag sre ut på knoppen.

Jag vill också meddela att jag nu har rakt hår och fotsätter tappert att platta mitt annars lockiga hår varenda eviga dag.


MY BAD HAIR-YEARS //krullet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback