If I was a rich girl...

Jag och Tweety, a.k.a Jenny var och besökte lovely Danscenter idag. Vi tänkte att vi skulle bombardera någon liten stackare i receptionen med en massa frågor om nästa termin, men det var fullt med folk där. Feta kön med människor som typ anmälde sig till något, typ workshops eller lunchträning eller något. Så vi ville inte ta upp en massa tid, och dessutom orkade vi inte stå där och vänta. Så vi tog varsitt Kursprogram för HT07 och drog.
Vi spanade in folk på gatan och gissade vilka som var dansare. Folk med bra hållning, mjukisbrallor och träningsbags... 
Fatta, det är Jenny och jag efter sommaren! Vi kommer gå där på Åsögatan i våra träningskläder med dansskorna i ena handen och vattenflaska i andra handen och alla kommer se att vi är dansare, att vi dansar på Danscenter! Fan vad härligt...

Men nu kanske det inte blir så för mig längre. Jag har insett att jag kanske inte har råd med DC. Det är ju så jävla dyrt, och jag har inga pengar. När jag dansade hos Sara fick jag betala en liten del av priset själv, för det blev för dyrt för päronen annars. Och på Danscenter är det ännu dyrare, vilket betyder att den delen jag ska betala själv inte blir så liten längre... Jag som aldrig har några pengar!! Hur ska det gå?

Jag får spara varenda liten krona jag tjänar i fortsättningen! Och jag måste ringa och messa mindre för min mobilräkning äter upp nästan hela min månadspeng. Och nu har jag tid att jobba mer också! Åh, jag måste ha ett sommarjobb!! X[

Okej, okej, okej... Det ordnar sig säker, det ordnar sig... Danscenter... :'[

WORK IT OUT / Helgonet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback