Min fridfulla onsdagseftermiddag

Skoldagen slutade klockan tre och jag och Nikita begav oss till gympasalen för att öva in uppvärmingen och koreografin till danslektionen vi ska hålla på idrotten nästa vecka. Vi ska ha lektion med både våran egen klass och med paralellklassen, och vi får se hur det går med det. Jag är inte så säker på antalet danstalanger vi har i klassen. Eller på antalet elever som verkligen har lust att deltaga på lektionen. Som det nog gör på ganska många andra skolor så skolksitter det nästan alltid ett par, tre elever på en bänk och glor under gympalektionerna. Om det gör det på min lektion... Ja, jag kommer ta det personligt! 

Vi blev utkörde därifrån en timme senare och jag begav mig till mitt andra hem, Friskis&Svettis. Som vanligt gjorde jag kortaste möjliga uppvärming (typ sex minuter pålöparband) och utförde mina styrkeövningar i rasande fart och flydde sedan till stretchrummet. Stretchrummet är det enda som är bra med gymmet.

Nu sitter jag här och tänker att jag nog måste plugga till engelskaprovet imorgon. Sen tänker jag att det inte är någon idé för att min pluggningsprocedur kommer att se ut så här: jag läser igenom papper/kapitel och kanske möjligtvis instuderingsfrågorna en gång. Sen ska jag göra det en till gång, men orkar inte och går över till instuderingsfrågorna.. Efter fem minuter ligger jag utsträckt över bordet i djup sömn med stenciler och böcker och pennor över hela bordet.

Så här effektivt brukar jag alltid plugga. Duktiga lilla mig. Så jag funderar på att inte plugga den här gången. Det blir nog så att jag övar in lite verbglosor under reklampausen på Grey's Anatomy ikväll, mer orkar jag inte.

Nej, nu ringde mamma här och sa att hon kommer hem om en halvtimme. "Ät middag!" sa hon. "Jag äter soppa!" sa jag. Och då tyckte hon att det var för lite och då sa jag att jag nyss kom hem och hade ätit mellanmål precis. Jag undvek att berätta att jag just har tryckt i mig tio chokladbollar... Aj, hon blir nog inte glad när hon läser det här. (Jaa, mamsen läser vår blogg<3)  F'låt mamma. Jag ska äta nyttiga saker med vitaminer i också! Lovar!

EAT SOME VEGETABLES / Helgonet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback