Fobier

 Haha satt och läste lite om fobier och fick upp en lista på 45 stycken, det är helt sjukt vilka konstiga fobier det finns! Man kan ha fobi för ord och snören?! Helt sjukt så jag valde att lägga upp listan här ( dom med x efter är mina fobier) Jag har ganska många tro mig xO     Vilka fobier har ni?

Arbete - Ergasiofobi

Bli iakttagen - Skopofobi  X

Bli levande begravd - Tafofobi   X

Blod - Hematofobi

Cancer - Carcinomatofobi

Döden - Thanatofobi   X

Eld - Pyrofobi

Ensamhet - Autofobi  X

Folksamlingar - Ochlofobi

Främlingar - Xenofobi

Fåglar - Ornitofobi

Spermier - Spermofobi

Hundar - Cynofobi

Höjder - Akrofobi  X

Insekter - Entomofobi  X ( bara dom som flyger eller hoppar)

Katter - Ailurofobi

Kroppslukt - Osfresiofobi

Kräkning - Emetofobi

Kräldjur - Batrachofobi

Rörelse - Kinesofobi

Sjukdom - Nosofobi  X

Sjöar - Thallassofobi

Skolan - Scholionofobi

Skrivning - Grafofobi

Kvinnor - Gynofobi

Kvävning - Pnigofobi  X

Ljud eller högt tal - Fonofobi

Män - Androfobi

Mörker - Nyctofobi  X

Ljus - Fotofobi

Nakenhet - Gymnofobi  X

Nyheter - Neofobi

Nöje - Hedonofobi

Ord - Logofobi

Smuts - Mysofobi

Smärta - Algofobi   X

Snören - Linonofobi

Spindlar - Araknofobi

Slutna utrymmen - Klaustrofobi

Fattigdom - Peniafobi   X

Vatten - Hydrofobi

Maskiner - Mekanofobi  X (stora)

Böcker - Bibliofobi

Åska - Keraunofobi

Öppna platser - Agorafobi


Med detta kan vi lungt säga att jag är en väldigt rädd liten männsika.

WHAT´S YOUR FOBIA?   //Krullet.

Kommentarer
Postat av: alice

haha! jag är rädd för 18 av de där! jag är fan rädd för allt.. :P

2007-11-08 @ 20:39:47
Postat av: Saga

fan vilka skrämda stackare ni är!

Postat av: Sass

araknofobi ;P

2007-11-13 @ 16:51:48
URL: http://sasmix.blogg.se
Postat av: Martina

spermier!! GAHAHAHAHHAHA!
Rörelse!!! HAHAHAHAHA!!
VATTEN ?!?!?!
Nöje...?!?!
Men vad finns det för skruvade fobier egentligen?

2007-11-14 @ 17:47:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback