Långt inlägg idag

Jag har varit hemma från skolan igen, nästan hela den här veckan. Men jag har inte blivit sjuk igen, nej, jag har helt enkelt inte blivit frisk. I över tre veckor har jag gått omkring så här, det börjar bli riktigt uttjatat. Och tråkigt. Jag kan ju inte göra nånting när jag är sjuk. Frågan är om jag hade blivit frisk fortare om jag inte bestämde mig efter första veckan att "Nu är jag frisk!" och sen dansade tre dagar i streck och sen gick till skolan och dansen som vanligt veckan efter. Jag var ju fortfarande hes som en kedjerökare men tänkte att det behöver ju inte betyda att jag är sjuk. Sen gick min hesa hals över till hosta, jag får hostanfall var tionde minut sådär. Alltså, jag hostar så mycket att jag knappt kan andas. Och det har väl pågått i lite över en vecka skulle jag tro. Men jag ville ju inte inse att jag fortfarande var sjuk, nej, jag hade ju missat så mycket skola redan, jag hade helt enkelt inte tid att vara sjuk!
Och så höll jag på ända till Hanna fick nog i tisdags och sa (efter en av mina dödshostattacker) : Fan, Saga, kan du inte bara gå hem istället!!

Happ. Så här sitter man nu. Har missat tusen danslektioner och åter tusen lektioner i skolan. Får bara mer och mer ångest över hur mycket jag måste ta igen när jag kommer tillbaka. Jag hatar att ligga efter! Har två prov nästa vecka, som jag tänker göra vare sig jag är sjuk eller inte, som jag inte har pluggat nånting till. Och så var det nånting i spanskan också. Och glosförhöret som jag missade förra veckan, det måste jag också göra ja.

Jaja!

Nu över till något roligare!  Bloggen ska ändras idag har jag bestämt. Pallar inte mer svart. Vi blir utpekade som emos så det räcker ändå.. Istället blir det vitt för hela slanten! Yepp! Eh, sen så har jag varit och bokat tågbiljetter idag! Jag ska ner till Kungshamn och hälsa på FancyNancy på höstlovet! Ska bli fetkul! Så jag åker ner sista oktober och kommer hem på söndagen där sen. Är lite nervös för resan hem bara, det är typ fem byten eller någonting och jag har typ tio minuter på mig på varje ställe. Jag vill inte missa tågen! Eller ta fel tåg och åka helt vilse! Men det är nog ingen fara, jag är ju fortfarande i Sverige liksom, kan fråga vem som helst. Det blir nog bra. Träffade även min Alice idag. Det var trevligt, vi satt och myste på 7-eleven, haha, och åt brownie och drack te. 7-eleven har godast brownies! <3 Sen var det nåt annat skoj också, men jag kommer inte ihåg var det var... Aja, Whatever. Blev ett långt inlägg idag, det längsta sen vi började blogga, tror jag till och med. Jaja, jag vet att Elin gillar det i alla fall! :]

MY EXCITING SUNDAY / Helgonet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback