Klassfoto -07

Ja idag hade vi alltså klassfoto i nian. Vi skulle busa lite och köra plojbilder utan vår rektors vetskap, för vi trodde att hon skulle sätta stopp för våra planer i fall hon visste om dem. Men ärligt talat... Hela skolan visste om att vi skulle ta spexbilder och vad vi skulle ha för tema typ innan vi visste det själva. Och om vår kära lilla rektor inte hade fått reda på det innan klockan 13 idag så måste hon ha allvarliga fel på sina öron. Och ögon också för den delen, folk sprang ju omkring i skolan i sina outfits till och med. 

Anyways, vår klass skulle ha 80talstema. Jag trodde helt seriöst att folk skulle vara lite halvambitiösa och inte anstränga sig så mycket med att fixa kläder och sånt. Men alla var faktiskt jättefina! Nej, jag menar: Alla såg ut som fan! Thank god för att åttiotalsmodet är historia... Nej men alltså, alla hade i alla fall med sig bra grejer att sätta på sig. Till och med pojkarna. ^^ Jag lekte 80tals-aerobic-dance-maniac, typ. Jag hade svart dansdräkt över rosa leggings, neongula benvärmare och en slags sönderklippt magtischa över, haha. Så pressade jag mig ner i spagat (Aj, fan vad stel man är efter sommaren!) på golvet vid själva fotograferingen. Och jag lovar, smärtan jag kände kommer lysa rakt igenom mitt ansträngda ansikte på den där bilden. I do can wait to se it...!

Bästa var ju när vår lärare såg Hannas outfit! Hon hade en kortkortkortkort minikjol, sönderklippta strumpbyxor, en liten svart tröja och en fet, ful åttiotalsjeansjacka med massa pins. När vår lärare såg henne sa hon: 
"Jaha, vad ska du föreställa då, ett 80talsfnask?"
HAHA! xD

Andra nian hade "Pappa betalar"-tema. Snobbtema alltså. Vilket hade varit grymt kul om de hade haft sin fina "Pappa betalar"skylt och om de hade överdrivit grymt, alltså grymt mycket. För nu är jag rädd att om man inte redan känner dem så kommer man tro att de ser ut sådär på riktigt... som en klass men fula überfjortisar alltså. Och det vore ju lite tråkigt...
Roligast var i alla fall när Al sminkade alla killarna i andra klassen så de fick sköna foundationfaces med heta orangea ränder vid haka och hals. Mm, jag gillare! ;]

MEMORIES OF LIFETIME / Helgonet

Kommentarer
Postat av: ebba

:D

Postat av: mandy

du tog väll bilder i omklädningsrummet ? :)
om du gjorde det, lägg upp dem ! vill se hur dem blev

2007-09-05 @ 08:42:42
URL: http://maandys.blogg.se
Postat av: Hanna

Alla kallade mig slampa :`(

2007-09-05 @ 13:00:20
URL: http://krullethelgonet.blogg.se
Postat av: Nadjuff

Fy fan vad roligt skolfoto spex ni värkade ha.
Helt seriöst, det i min klass är OMÖJLIGT! kan ju dra det i min blogg sen.:P

2007-09-05 @ 15:47:37
Postat av: Saga

Jag tog bara några stycken bilder i omklädningsrummet som blev bra, och nu försöker jag få andra att skicka sina bilder till mig haha! Men de kommer upp på Bdb så fort det är uppe igen...
Nadja, du får väl komma med någon sjukt bra idé som alla gillarå :P Och ni har ju fortfarande en vecka på er, vi bestämde oss i fredags liksom.
Hanna, du är alltid min lilla favoritslampa! <3 x]

2007-09-05 @ 18:38:01
URL: http://krullethelgonet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback