VARNING! VIRUS!

Nu har jag fått nog! Just nu går precis alla omkring och snorar och nyser och hostar och låter som kedjerökare. Precis alla skuttar omkring såhär och lämnar baciller och virus efter sig! Utom jag! Vilken tur för mig då... Ja det skulle man kunna tro! Men nu är det så här att alla andra är sjuka nu, och sen när alla andra är friska då kommer jag bli sjuk. Och jag brukar dessutom alltid bli sjuk när det händer en massa skojiga saker som jag absolut inte vill missa. Julafton till exempel, då har jag så gott som alltig 40 graders feber, eller på min födelsedag, det är väldigt poppis. I år är också första året på tre år som jag inte har varit halvt medvetslös i feber på skolfotot. 
Den här gången kommer jag att sjukna in lagom till min klass' paddlings-övernattnings-strapats-hajk-utflykt som är på torsdag. Än är jag frisk, men jag lovar er, att på onsdag lväll kommer jag ligga djuupt nerbäddad i min säng och tycka synd om mig själv, omringad av snorpapper och med värkande huvud och skrovlig hals. Jag känner det på mig!

Nu är det ju i och för sig för sent, eftersom om jag är förmodligen redan är smittad av någon men till nästa gång: 
Är du förskyld/har hög feber eller känner dig sjuk på något sätt, STANNA HEMMA! Inte bara för din egen skull utan för att visa respekt  för din omgivning och människorna som vistas runt omkring dig! För vissa av oss faller hela våra liv samma om vi blir sängliggande. Man missar många viktiga saker som man måste ta igen senare och då halkar hela ens planering efter! (etc.!!!) Och det mina vänner är katastrof! Tack och ajö!

DON'T GO OUT / Helgonet 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback