HEALTHY

Well, well, well...

Jepp. Jag har varit hemma hela dagen. No school today. Wei, fett skönt! Fast egentligen inte, för jag mår skit, rent ut sagt. Har försökt ignorera det i en vecka nu men igår kväll när jag knappt orkade resa mig ur soffan så tänkte jag att det nog var dags att ta det lite lugnt i ett par dagar. För sist jag var sjuk så sket jag i det och gick i skolan och dansade och allting och det slutade med bihåleinflammation och att jag var sjuk i nästan två månader.

Och det är ju inte allvarligt precis, men jag gillar inte att inte må bra. Fysiskt då. Psykiskt dåligt mår man väl med jämna mellanrum, men man, eller jag ska jag väl säga, brukar alltid vara på topp fysiskt. Förutom knäna dåra. Jag lite ju lite hysterisk när jag inte orkar lyfta huvudet från kudden på morgonen, för så ska det inte vara. Eller när jag helt plötsligt blir helt slutkörd och måste sätta mig ner och vila i fem minuter efter att ha gått upp för trappan. 

Trist. Trist som in i helvete.

Mamsen har också beordat mig att gå till Vårdcentralen. Känns som att jag hänger där rätt ofta nu för tiden. Att sitta där bland alla gamla tanter och dagisbarn freaks me out. Jag är för fan bara sexton år, jag ska vara frisk som en nötkärna. Jämt. 

Åh. Ledsen om jag överdriver, jag vet att det finns folk som mår sämre än jag och har värre sjukdomar och allt sånt skit. Men jag hatar att vara sjuk. Man blir så begränsad, förstår ni vad jag menar?

WILL GET BETTER / Helgonet

Kommentarer
Postat av: Nadja

det kan jag verkligen hålla med dig om. Man blir ju helt seg och helt värdelös. Man säger ju att man skulle tycka att det skulle vara sjuk i några dagar men varför tänker man inte på dom negativa sidorna? När man väl är sjuk så vill man ju inget hellre än att bli frisk.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback