Konversation

Jennifer, Elin och jag orienterade tillsammans på idrotten igår och Jennifer och jag trillade in i en väldigt... huvudlös konversation...

Jennifer: Visste ni att man fortfarande lever en stund efter att man har blivit halshuggen!
Saga: Vadå, typ huvudet då? Den del av kroppen där hjärnan är dör sist?
Jennifer: Jag vet inte, man gör det i alla fall.
Saga: Men hur länge då?
Jennifer: Jag vet inte, nån sekund bara.
Saga: Men hur vet man det?
Jennifer: Ja venne.
Saga: Ja, men man kan ju testa! Om den som ska halshuggas skriker, så mäter man bara hur lång tid den fortfarande skriker efter att huvudet lämnar kroppen!
Jennifer: Ja!! Nej vänta, det går inte, du hugger ju av strupen och allt det där. Och lungorna är ju i andra delen av kroppen..
Saga: Ah, juste...
Jennifer: Men jag vet!! Den som ska dö kan liksom blinka jättefort så ser man när den slutar!
Saga: Men det funkar ju inte, man ligger ju liksom med ansiktet ner och sen ramlar ju huvudet av, när du tar upp huvudet så vet du ju inte när ögonen slutade blinka.
Jennifer: Ja, men man får ju hålla i huvudet under tiden!
Saga: Aahh.
Elin: ...?

TALKING ABOUT DECAPITATION / Helgonet



Kommentarer
Postat av: Nadja

HAHAHAHA, bästa konversationen! x)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback