Mango

161419-188

Mango är en underbar frukt. Jag käkar mango just nu, och det går inte att förklara hur perfekt smaken fyller min munhåla, det är fantastiskt. Jag älskar mango. Men det finns  en sak som tar emot när jag konsumerar denna frukt, och det är att det är så taskigt mot miljön att importera in mango till Sverige. Vi tar in mango från Breasilien, från andra sidan Atlanten. Det är många mil med flygplan. Det är mycket koldioxid som går rakt ut i atmosfären. Och det vill jag helt inte bidra till.

När vi var i Asien var jag därför jätteglad för att jag skulle kunna äta lokalt odlad mango och vara miljövänlig. (Ja, jag vet att jag flög dit men ändå) Men sen när jag skulle äta min ljuva frukt så smakade det faan! Det var inte gott någon stans! Jag blev så besviken!

Solmogen mango är det värsta jag vet! Den ska vara plockad omogen och den ska ha mognat i affären, den ska vara lite hård, lite tuggmotstånd sådär. Solmogen mango faller sönder inne i munnen, typ smälter ihop till en äcklig gegga...

Nej, usch, det är inte bra! Importerad mango ska det vara! Fast då blir det ju inte mango så ofta, bara nån gång då och då och då är det lyx!

LOVE THAT FRUIT / Helgonet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback