Neuropsykiatriskt störning

Imorgon ska jag hålla ett föredrag om autism i skolan. Ganska nervöst, men det ska nog gå bra.

Min lillebror har autism. Jag har känt honom i tretton år, men jag vet så förvånansvärt lite om honom och hans problem. Nu när jag har läst på lite har jag fått svar på jättemånga frågor som jag har undrat över en tid. Inte bara frågor om min bror, utan jag har också förstått att jag är som jag är på grund av honom. Och det var ganska befriande. Jag som alltid har undrat vad som är mitt problem, och så visar det sig att jag i själva verket har blivit manipulerad sedan min lillebrors födsel!

Jag älskar min bror. Skulle aldrig byta ut honom. Aldrig. Han är ju min bror. Men ibland vill jag byta ut hans autism. För det är jobbigt att leva med autism, både för honom och för mig och för resten av vår familj. Autismen tär på vår relation till varandra. Det blir tungt då och då. Men det finns de som har det jobbigare, så jag klagar inte så mycket.

Den som undrar mer om autism får google lite, om det inte råkar vara så att man går i min klass och får sitta och lyssna på min ljuva stämma imorgon. :)

HE IS DIFFICULT / Helgonet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback