Stackars lilla barn

Jag, mina föräldrar och min storasyster pratar bebisar under middagen...

Kajsa: Kroppen vill ju bli gravid när man är runt sexton, det är då man är mest lämpad till att bli mamma. Det är därför Saga borde bli surrogatmamma till mig, du kan vara min Juno!
Saga *klappar händerna*: JAAA!!! Bebiiiis!
Pappa: Suck...
Kajsa: Ja. Eftersom att jag inte har någon lämplig pappakandidat just nu. Så kan jag bara ta hand om bebisen sen!
Mamma: Som om Saga har någon lämplig pappakandidat just nu...
Kajsa: Nej men vi hittar någon bra. Någon väldigt intelligent... Typ en gammal professor..
Saga *får fram en bild på Einstein i huvet*: ...Alltså, jag ställer gärna upp för dig Kajsa, men det finns gränser...
Kajsa: Haha. Okej men då injicerar vi dig. Det är ju inte så svårt!
Saga: Eller så adopterar du bara, det är ganska fint!
Mamma: Ja! Vi åker till Asien och köper en liten kineslillasyster till Max, vad säger du om det, Mats?
Pappa: Då flyttar jag.
Saga: Eller så åker ni till Kina och köper en bebis till Kajsa istället.
Kajsa: Ja.. I Kina kan man verkligen köpa allt! Kläder, suchi, datorer, barnbarn...
Mamma: Men, Mats, du vet väl att huset snart är fullt igen? Bebisar överallt!
Pappa: Suck...
Mamma: Ja, och du kommer bli så kär i allihopa!!
Mats: Suck...
Saga: Men jag tycker att ni ska ta en från Vietnam istället. De har mycket sötare där..
Kajsa: ...Gud vilken sjuk konversation det här är...

Sen var middagen slut och Kajsa ville injicera den sista halloumin i mig...

WE WANT BABIES / Helgonet

Kommentarer
Postat av: Nikita

Haha, jag skulle vara helt lost i en sån konversation .. ;)

2008-04-12 @ 20:00:17
Postat av: elin

hahahhahahhhahhahhaha XD

2008-04-12 @ 23:29:46
Postat av: Nadja

jag gillar inlägget, en sådan typisk konversation i eran familj! x)

Postat av: Saga

ja, nadja, du vet ju hur det är haha :P

2008-04-13 @ 10:30:14
URL: http://krullethelgonet.blogg.se
Postat av: Kajsa

Uppföljningen gick nåt i stil med att Saga ångrade sitt åtagande med motiveringen att hon "ju hade kommit in på Södra Latin och därför inte hade tid". Så om nån ser en någolunda snygg hunk med chyssta gener, skicka honom till mig!

2008-05-01 @ 18:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback