I was goood!

Intagingsprov på Södra Latins gymnasium. Jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv! Hade inte riktigt orkat bli nervös på riktigt förrän till imorse. Så då hade grymt ont i magen men när vi började dansa så släppte det. Och det gick bra, det gjorde det faktiskt. Det var 19 som sökte tillsammans med mig och jag kan väl lätt säga att jag var bland de tio bästa. Det var några som hade jättefin teknik och sådär, men jag ansåg inte riktigt att de fattade vad danslärarna frågade om. Det för för mycket teknik och "balettkänsla" och för lite dans. Men de är ändå ett hot för de var ju grymma annars. 

Vi hade en danslektion på femtio minuter sådär, det var jätteroligt. Vi fick köra lite jazz, lite modern, lite dans och gestaltning och så fick vi göra en kort improvisationsövning i par. Sen kom den jobbiga delen. Solot.
Nej men det gick faktiskt också rätt bra! Dansade en gång, så bad de mig dansa en gång till med lite mer "glimten i ögat" och då försökte jag det ... och ja. Det såg ut som att de gillade det men de var ju ingen idoljury precis. Men de fattade att jag verkligen vill gå på deras skola, så jag hoppas de tänker på det lite när de sätter poäng.

Just det, poäng. Någon frågade hur många danspoäng folk har som redan går danslinjen på Södra Latin och fick svaret "Mellan arton och tjugo poäng". Vilket gjorde mig ännu mer nervös, för 18 av tjugo är rätt mycket! Men jag räknade ut att 17 poäng borde räcka för mig, för att jag har så bra poäng från betygen. Jag hoppas att jag kommer upp så högt. Jag hoppas, jag hoppas, jag hoppas!!!

ABOUT MY FUTURE /Helgonet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback