Min vision

Jag ska börja läsa tidningen.
Mamma och pappa prenumererar på DN, men det betyder inte att jag läser skiten. Jag orkar bara läsa serierna och typ På stan. Ibland kanske jag kommer över en Aftonbladet, men då hoppar jag alltid över det där seriösa i början till Nöje. Sån är jag. Och Metro och alla andra gratisblaskor gills inte. Det är ju bara reklam.

Nej. Jag ska börja läsa hela DN. Och när jag är barnvakt åt grannarna ska jag läsa Svenskan istället för att kolla på Bollibompa. Jag ska bli allmänbildad. Jag ska lära mig en massa och jag ska ha en åsikt om saker och ting. Jag vill kunna tycka saker utifrån riktiga händelser och personer och vad de har gjort. Jag ska följa med i vad som händer i vårt samhälle, vilka fakta som är aktuella och vilka som inte är det. Jag ska bli full av kunskap, och jag ska bli smart!
Av att läsa tidningen! Japp. Jag ska bli så inihelvete jävla smart!


THAT´S GOOD NEWS / Helgonet








ja, jag vet, alla i hela sverige läser redan tidningen. Men jag är fjortis och har ett fullspäckat liv, okej, give me a break. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback