och sen ska hon skjutas sönder och dumpas i mälaren med en skottkärra

Hey, babe, hey! Hey, hey, babe, hey! 

WEY! YEY! Vår dator is back in business! Nu kan jag PhotoShopa och framför allt blogga igen! Kul för alla tre, fyra personer där ute som faktiskt har saknat mina små reflektioner som jag glädjeligen skickade ut i cyberrymden var och varannan dag innan The Lil' Bro' killed the computer! Låt höra jubel! 

Har föressten kommit på att jag störande ofta klämmer in engelska ord och fraser i mitt språk hela tiden. Varför? Har ingen aning. Men en av mina högsta önskningar är faktiskt att kunna tala flytande engelska. Varför är inte Sverige ett engelskspråkigt land? Jag menar, nio miljoner människor talat svenska här i världen. Nio miljoner av sex miljarder. Hur stor mening har egentligen vårt språk? Vad har vi att komma med på svenska? Ingenting! Men om vi införde engelska som officiellt språk, om vi talade engelska i skolan och på dagis. Kan ni som jag se alla dessa möjligheter vi då haft som nation? Kanske Reinfeltd och alla de där trevliga nissarna hade kunnat bidra med någonting viktigt här på jorden om de hade kommunicerat med ett internationellt språk som större delen av världen förstod, istället med våran skandinaviska smörja. Kanske hade vi i Sverige kunnat konkurrera ut jenkarna där borta over seas och haft makten att tag tag i klimatfrågan och räddat världen! Endast genom att ändra språk. 
Vad tror ni? 

























Att jag är fullt seriös? Herregud. Det har inte slagit mig förrän nu att jag alltför ofta spelar så bra att folk verkligen tar mig på orden. Ingen fattar när jag är ironisk eller sarkastisk eller bara skämtar lite. Jag byter inte tonläge, så folk tror att jag menar allvar. Jag får konstiga blickar och ingen fattar nånting, eftersom det oftast handlar om någonting som är märkligt att komma ifrån mig. Jag tror ju att ni förstår ironin som finns bakom orden som kommer ut ur mig mun, eller som ni läser här. Det måste ju vara ännu svårare på en blogg. Förstår ni? Eller tar ni mig alltid på fullt allvar? Gör inte det. Gör egentligen nästan aldrig det. Jag vill inte ha några missförstånd. 

NOT THAT SERIOUS / Helgonet 

PS Justefan. Jag är ju sexton nu damn it! Det var tjugonionde i andra igår, för fjärde gången i hela mitt liv!! Kunde ju ha varit kul och så men det var det inte. Så mycket. Men jag är i alla fall ett helt år äldre.. DS

Kommentarer
Postat av: Alice

grattis!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback