Slösa inte med ord

Jag har alltid hatat alla de här små äckliga texterna som små fjortisar skriver på sina profiler på pa om hur underbara deras bästa vän maaawliin eller whatever är. Eller typ när dom lägger upp bilder på sig själva och någon annan som ser precis likadan ut och skriver ÄLSK eller något annat djupt. Jag spyr på allt i hopa. Jag tycker det är ytligt. Jag tycker att det är slöseri. Jag känner en massa människor som bombarderar sin vänner med hjärtan och kärleksförklaringar på internet och sms och skit hela tiden. Det finns ingen vikt i att säga jag älskar dig längre. För folk "säger" det varje dag. Jämt. Skulle de våga säga det face to face, utan alkohol i blodet? Nej. Och om de väl gjorde det, hur speciellt hade det känts då på en skala? När man ändå får veta det var eviga dag.

Jag tycker att det är jättesvårt att säga det till någon. Det är sjukt mycket lättare att skriva ner de orden på msn eller liknande så jag fattar varför folk väljer den versionen före den "riktiga". Jag skulle aldrig skriva att jag älskar någon på msn eller liknande. Jag vill att det ska betyda något när jag väl säger det till någon. När jag menar det. Det ska inte vara en uttjatad fras som har blivit lika vanligt som "Hej, hure läget?" Det är inte samma sak. 

 I dagsläget finns det väl kanske en, eller kanske två personer som jag skulle kunna tänka mig att säga jag älskar dig till. Men jag vågar inte. De tre orden är liksom för mäktiga och tunga för att jag ska orka uttala dem med allvar i rösten. Men jag blir väl stark, tids nog. 

Jag är ingen romantiker, men jag tycker det har fenomenet är sorgligt. Slösa inte med så viktiga och speciella ord som jag älskar dig. För de kan blekna, de kan förlora i värde.


I LOVE YOU? / Helgonet

Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag håller verkligen med dig på den här punkten!
Det är ju helt sjukt att det har "släpats i smutsen"..eller släpats i faundation(???)

Jag diskuterade precis det här med någon annan för inte så väldigt länge sen och vi sa att det var precis så här. Det är förstört,utslitet och speciellt när det är en massa W:n inblandat. herregud.

Jag kan säga "det" till dig, men det låter dock så blödigt,och tungt och allt det där du sa men någon dag...då jävlar! haha! Had'e

Postat av: Alice

Haha jag vet vad du menar! ^^ Jag kan inte heller säga det..:P

2008-03-10 @ 21:02:31
URL: http://almarshall.blogg.se
Postat av: Sass

Jag tycker precis samma sak, vissa har sagt "jag älskar dig" till mig flera gånger, men jag känner mig fett dissig för jag kan bara säga det när jag verkligen menar det så därför kan jag inte säga det tillbaka ^^

2008-03-10 @ 21:34:18
URL: http://sasmix.blogg.se
Postat av: Saga

Sandra, haha, jag vet, jag hatar när det blir så! Man ba: Mmhmm...eh tack..!
och sen känner man sig astaskig! :P

2008-03-10 @ 22:56:52
URL: http://krullethelgonet.blogg.se
Postat av: Hanna

hata, hata, hata falsk fjortis kärlek. Deras äkliga falska kramar där dom lutar sig fram, putar med rumpan och gör allt för att slippa röra varandra. Och jag hatar när dom alltid uttrycker sina falska känslor till varandra genom att säga: " du är min älsk flikkka!! Älskiiisch dig gumms!"
Heheh palla...

2008-03-11 @ 18:25:31
URL: http://krullethelgonet.blogg.se
Postat av: Saga

haha ja, eh, det var det jag försökte säga hehe

2008-03-11 @ 19:17:23
URL: http://krullethelgonet.blogg.se
Postat av: Anonym

Sluta klaga och visa lite respekt istället.
Skit samma om brudarna är korkade som fan och våldtar det svenska språket, låt dom göra det, du är ju knappast tvingad till att delta.
Och atttt tro att du är bättre än någon annan kan verkligen klassas som ännu mer korkat, varken du eller jag står över någon annan. Tänk lite.

2008-03-12 @ 22:49:05
Postat av: saga

Anonym:
Jag har aldrig påstått att jag är bättre än någon annan. Allt jag sa var att jag är tött på skiten, jag försöker inte hindra någon från att fortsätta, fast jag tycker att det är synd. Men jag har rätt att ventilera lite i min egen blogg och säga vad jag tycker och tänker. Jag skriver ju faktiskt inte för din skull.

2008-03-15 @ 12:13:55
URL: http://krullethelgonet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback