BFF

Jag måste skryta lite om min bästa vän, och ja, jag tänker skriva mycket, du behöver inte läsa om du inte vill.

Min bästa vän är Alejandra Meneses Marshall, men vi kallar henne Alice. Ibland när jag är lat bruka jag bara skriva Al, men det låter så fult när jag ska säga det, så då säger jag Alice istället.
Eh. I alla fall.  Ja, vi är som ett gift par. Inte bara på grund att vi småtjafsar om allting hela tiden utan också på grund av att vi har lärt känna varandra så ofattbart bra på mindre än två år. Jag tror inte att det finns någon förutom typ min mamma och mina systrar som känner mig och förstår mig så bra som Alice. Hon är nästan som ett riktigt syskon. Eller ja, som en fru dåra.

Alice och jag är ganska olika. Men vi har också faktiskt väldigt mycket gemensamt. Till exempel gillar vi att klaga på saker och människor hela tiden, och så gillar vi att klaga på varandra när vi tycker att den andra klagar i onödan. Vi irriterar oss helt enkelt på ungefär samma saker. Vi har samma åsikter, inte bara inom politik utan vi tycker lika om det mesta här i världen.  Vi älskar båda mat lika mycket (trots att jag alltid äter mest) och vi är vegeterianer. Vi gillar barn och vi ogillar barn. Vi lyssnar till stor del på samma musik (typ förutom KENT, herregud.... jaja, förlåt) Vi har samma humor och vi är lika fula när vi garvar. Vi trivs rätt bra med att sitta på golvet eller marken. Vi håller också på att utveckla ett eget teckenspråk som ingen annan jävel i hela världen kommer att förstå. Vi är precis lika luffiga, konstiga, tjockiga, alternativa, korkade och smarta båda två. Samt att vi behöver varandra.

Jag vet att folk reagerar på att Alice kan vara ganska otrevlig och bitchig, inte minst mot mig. Och jag vet att folk reagerar på att jag för det mesta inte bryr mig om det. Visst, det blir lite mycket ibland, men som sagt, jag känner Alice rätt bra nu, och jag vet att hon egentligen inte vill någon någonting illa. Det handlar ofta om småsaker, kommer det massor hela tiden, ja det kan bli lite jobbigt. Men varför göra en höna av en fjäder? Jag vet att Alice är snäll innerst inne. Hon är världens gulligaste mot mig när hon väl har lust. Vilket jag uppskattar mycket mer än om hon bara hade varit puttignuttig hela tiden. Hur som helst orkar jag inte lägga ner tid på en massa bagateller hela tiden, för det är inte värt det. Jag väntar bara på att hon blir snäll igen! :)

Jag tycker att när man är i ett förhållande (haha) så måste man välja sina strider. Man måste lära sig när det är allvar och när det inte betyder någonting. Vad som är en bagatell och vad som är allvar. Man måste lära sig att läsa av varandra. Och ett förhållande ska inte gå på räls. Det är okej att spåra ur lite då och då, bara man hjälps åt att komma till rätta igen.

Alice är det bästa jag har i hela världen. Min relation till henne är den bästa jag har haft till någon vän hittills. Hon är en av de få, få personerna som jag kan säga att jag älskar. Hörde du det? Jag älskar dig.

TO MY ALICE / Helgonet

Kommentarer
Postat av: alice

naw! Du är fan sötast! Älskar dig med!
fan.. du får mig att gråta lite här! har aldrig tänkt på att vi är så lika! fast samtidigt olika.. Åh! Vi är fan bäst!:):)
Glöm inte téet imorgon, så tar jag hallongrottorna! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback