Jag vill ha mat!

Jag kom nyss hem, och jag mår så grymt illa just nu. Ja på grund av mensvärksom kom som en souvenir från helvetet precis innan lunch idag,  men också på grund av ren och skär hunger. Och vad ser jag när jag sliter upp kylskåpsdörren som en utsvulten bäver? Ingenting. Absolut ingenting.

Det finns inte ens någon apelsinjuice kvar, för jag var tvungen att ta ett glas till imorse som tröst när jag kom på att jag och min bästa vän kommer gå i samma klass i endast två veckor till. Jag blev lite ledsen.

Det finns inget bröd, inga grönsaker att göra sallad av, inga kakor, inga kex, ingen frukt som inte är halvrutten, ingen glass, inga chips. Det finns Oboy, men det finns ingen mjölk. Det finns te, men det finns ingen mjölk och ingen honing. Det fInns müsli, men det finns ingen youghurt. Jo det fanns lite, men det har jag redan ätit upp, det var typ tre skedar.

Näst efter frukosten är mellanmål min favoritmåltid. Nu får jag ingen och det gör mig väldigt, väldigt ledsen. Som tur är ska jag över till grannen och passa barn om en stund, de har förhoppnings skåpen fulla. Barnens mamma bakar alltid egna stora limpor som jag älskar. Dessutom är hon snudd på miljöfanatiker så precis allt hemma hos dem är ekologiskt. Så får käka hos dem, helt enkelt. Hoppas de har ost bara, den var slut i måndags...

I WILL STARVE / Helgonet

Kommentarer
Postat av: alice

åh nej!! Jag kommer sakna dig som fan! Måste leka mer efter skolan då!:)

Postat av: Saga

ja JÄMT! du kommer varar tvungen att skaffa nytt nummer för jag kommer telefontrakassera dig tjugofyra...

2008-05-21 @ 22:59:07
URL: http://krullethelgonet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback