Morgonstund har guld i mund

Ringde Elin för ett tag sen.

Jag: Hej!
Elin: ...Hej.
Jag: Ska vi gå?
Elin: Va?
Jag: Ja, ska vi gå till skolan?
Elin: Men Saga... klockan är kvart i sju.
Jag: Va?!
Elin: Ja!
Jag: Menar du att jag har gått upp en timme för tidigt!? 

Ja, det menade hon. Fem i halv sex gick jag upp imorse, för då satte larmet igång på min mobil. Och det stod 06.25 på mobilen, men förmodligen ställde jag in klockan fel igår när jag hade tagit ut batteriet och hållt på. Så jag går upp och duschar och allting, jag reagerar inte av att solen står lite längre ner på himlen än den brukar när jag äter frukost, jag reagerar inte på att ingen annan i min familj är uppe, eller att Alice inte svarar i telefonen.

Trist för mig. Nu sitter jag här och vet inte riktigt vad jag ska göra. För jag kan inte gå och lägga mig igen. Men jag har tvättat lite, nu ska jag dricka lite grönt te och tycka synd om mig själv för att jag är en idiot. Hejdå.

I'M NOT SMART / Helgonet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback