Vad är en bal på slottet?

Jag är ledsen för att jag har lyst med min frånvaro hela veckan. Vet faktiskt inte varför. Dansen är slut, och skolan också. I alla fall nästan, och vi slutar tidigare varje dag, så jag borde ha haft tid att skriva några rader. Men icke.

Vi hade avslutningsbal igår. Kände mig jätteosäker i min klänning, men efter att ha sett lite bilder så blir jag riktigt stolt över mig själv. Den såg faktiskt rätt bra ut! Hela jag såg till och med ganska bra ut! Alla andra såg också väldigt bra ut. En sak förvånade mig dock som fan och det var att alla killar (utom Dennis) hade kostym på sig! :) Alltså hel kostym med kostymbyxor och allting. Och alla tjejer hade jättefina balklänningar och high heels och grejer.

Det var så absurt. Det såg så konstigt ut. Jag hade faktiskt ganska trevligt hela kvällen, i alla fall när jag shejkade loss på dansgolvet. Men där i början när alla kom i sina tjusiga bilar i sina tjusiga kläder så kände jag bara att nej. Varför försöker vi låtsas som att vi är någonting vi absolut inte är. Hela den svenska balgrejen är ju rätt och slätt kopierad från den amerikanska överklassen. Jag går aldrig på bal och sitter och äter med finsilver och smuttar på mitt champangeglas och lek finförnäm. Vilken kille i vår klass skulle någonsin sätta på sig en kostym annars?

Det var en maskeradbal helt enkelt. Vi hade lika gärna kunnat dit i jeans och t-shirt. Eller tagit bussen. Vi hade haft lika kul (eller tråkigt )ändå. Men nu ska vi lägga ut en massa pengar och tid på att klä upp oss till små prinsessor istället... Alltså. Jag fattar inte. Onödigt.

Men missförstå mig inte. Jag tyckte också att det var kul att ha finfin klänning på mig och fixa håret hos frisör. Men ändå... Varför?

I HAD FUN / Helgonet

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag håller helt och hållet med dig om balen! var sjävl på bal i tisdags och det känndes lite fel! Känndes mer som ett party.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback