Vahetterenu? Ekonomiskt oberoende? My ass!

Fan vad stolt jag är över mig själv! Jag har äntligen lyckats spara ihop mina 2845 kronor till Danscenter nästa termin! Det har tagit ett jävla bra tag att få ihop de där pengarna ska ni veta. Men nu är det klart och jag är sjukt nöjd.

Det betyder dock också att mina sista sparpengar försvann upp i rök. Den här sommaren kommer att innebära ekonomiska problem för mig. Eftersom jag fyllde sexton i februari så får inte jag något barnbidrag från och med juni tills jag börjar gymnasiet då jag får mitt studiebidrag. Mitt barnbidrag för maj månad är redan slut, och jag har alltså inga pengar över huvud taget under hela juni-juli-augusti.

På sommarjobbsfronten ser det rätt mörkt ut, har inte fått ett enda svar från alla hundratusen jobb jag har sökt. Har dock blivit erbjuden ett danslärarjobb under vecka 25, men det är bara tre dagar... 

Hur i helvete ska jag klara av sommaren??? Det går inte, jag kommer inte ha råd med nånting. Inte ens det jag måste ha råd med, typ bussresa fram och tillbaks till landet... Inte kommer jag ha råd att följa med Alice till Göteborg heller. Ja,ni förstår att det här suger rätt hårt.

NEED A JOB / Helgonet

Kommentarer
Postat av: Nadja

Ta det bara lungt! Dom svarar nog snart! :)

Postat av: Alice

åhh nej! men du måste följa med till göteborg! det blir lite trist annars..

2008-05-11 @ 17:59:11
URL: http://almarshall.blogg.se
Postat av: Saga

jag vill verkligen, verkligen följa med till göteborg! och liseberg! men jag har verkligen, verkligen inga pengar.

2008-05-11 @ 19:59:47
URL: http://krullethelgonet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback